Bestariusz

http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2010/313/7/5/god_of_war___minotaur_by_tobiee-d32hyuj.jpgGatunek - Minotaur
Opis - minotaury są zdziczałymi potomkami rasy Taurenów, którzy wiele wieków temu zamieszkiwali ziemie Pustkowia. Są niezwykle silne, ich najczęstszym atakiem jest szarża na wroga. Rozjuszone atakują wszystko co się rusza. Poruszają się przeważnie parami lub w trójkach.
Funkcjonalność - są zbyt dzikie i świadome siebie, by próbować je oswajać.
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - rogi, kopyta



http://img.sadistic.pl/pics/8c57ff0399a0.png 
Gatunek - Scygion
Opis- Podobny do skolopendry, ale mierzący niemal dwa metry stwór. Przeważnie żyją pod ziemią jednak wychodzą w poszukiwaniu ofiar. Ich jad jest silnie toksyczny, a pancerz niezwykle mocny. Z płyt pancerza krasnoludy wytwarzają zbroje.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - jad, pancerz


http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2011/091/d/c/sator_skirmishers_by_lordhannu-d3cy5pe.jpgGatunek - Jaszczuroczłek
Opis - Jaszczuroludzie mieszkają licznie na bagnach. Niegdyś, podobanie jak orkowie, byli rasą bardziej rozwiniętą, jednak zdziczeli. W przeciwieństwie do orków jaszczuroludzie nie są w stanie uczyć się ludzkiej mowy. Mają za to swój własny dialekt. Żyją w niewielkich grupach rodzinnych przypominających plemiona.
Funkcjonalność - są zbyt dzikie i świadome siebie, by próbować je oswajać.
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - brak


http://fc01.deviantart.net/fs28/f/2009/251/6/4/The_Hornet_by_ALBarazengi.jpg Gatunek - Smocza osa
Opis -  Owad ten przypomina szerszenia, ale jest od niego czterokrotnie większy. Jego jad za to przyrównać można do jadu skorpiona, choć jest od niego dziesięciokrotnie silniejszy. Jest to jeden z nielicznych owadów, które można tresować.Jedynie rakshasa, którzy hodują te owady od wieków, są odporni na ich jad. Częściową odporność mają także lamie i D'Jini. Reszta istot śmiertelnych bez natychmiastowej pomocy uzdrowiciela umiera.
Funkcjonalność - mogą być oswajane przez rakshasa i działać jako posłańcy czy do zabijania
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - jad, skrzydła


http://www.tapeta-gargulec-krzyz.na-pulpit.com/zdjecia/gargulec-krzyz.jpegGatunek - Gargulce
Opis - Gargulce to pokraczne stwory zrobione ze skały. Najczęściej mają skrzydła i/lub rogi. Żyją wszędzie gdzie są bogato zdobione domy i pałace. Za dnia udają rzeźby, a w nocy szukają padliny i dręczą ludzi. 
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skóra, która przypomina kamień



http://wiki.kf2.pl/images/5/51/Harpia2.JPG
Gatunek - Harpia
Opis - Harpia jest stworzeniem, które łączy w sobie cechy zarówno ludzie, jak i ptasie. Górna część ich ciała, a więc głowa, ręce i tułów wyglądają, jak ludzkie. Natomiast reszta: nogi, stopy oraz wyrastające z pleców skrzydła, są typowo sępie. Z palców rąk wyrastają im ostre pazury, które wydłużają się, kiedy Harpia zostanie zdenerwowana.Odpowiednio ubrana Harpia (długi, obszerny płaszcz, zakrywający nogi i stopy oraz skrzydła na plecach) ma możliwość obcowania w towarzystwie ludzi, udając ludzką kobietę. Łatwo jest ją jednak zdemaskować, bowiem nie sposób ukryć jej ostrych zębów i upodobania do surowego mięsa.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - piór, szpony

http://wiki.kf2.pl/images/1/11/Feniks2.JPGGatunek - Feniks
Opis - Stworzenie o niezwykłej urodzie, lecz również i szalenie niebezpieczne. Długi i zakrzywiony ku dołowi dziób, zdolny jest do kruszenia najtwardszych tarcz oraz szpony mogące z łatwością rozerwać ciało są głównymi atrybutami klasyfikującymi go, jako drapieżnika.Upierzenie feniksa jest najbardziej szczególną cechą, gdyż wszystkie jego pióra są w barwach płomieni - przede wszystkim szkarłatu, karmazynu, pomarańczy i żółci. Sprawiają one, że to boskie stworzenie wygląda, jakby płonęło żywym ogniem. Łzy feniksa mają magiczne właściwości np. leczenie ran i neutralizacja trucizn. Feniks jako ptak długowieczny obdarzony jest doskonałą pamięcią. Feniks nigdy nie zapomina i nie przebacza. Po śmierci dorosłego osobnika ciało jego obraca się w popiół, emanując ogromną ilością ciepła i się odradza z popiołów.
Funkcjonalność - mogą być tresowane i używane jako posłańcy lub ptaki łowne
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - pióra, jaja, krew, szpony

http://wiki.kf2.pl/images/1/1e/Drzewiec.JPGGatunek - Drzewiec
Opis - Ich ciało do złudzenia przypomina drzewa, którymi się opiekują i wśród których żyją. Miast skóry, czy łusek chroni ich twór do złudzenia przypominający korę, jest on jednak o wiele bardziej wytrzymały oraz zdecydowanie grubszy od pierwowzoru. Dłonie ich zakończone są długimi szponami, stanowiącymi poza ogromną siłą oraz rozmiarami, główną broń tego stworzenia. Nie są stworzeniami agresywnymi i nigdy nie atakują bez powodu. Swoją energię życiową czerpią Drzewce wprost z matki ziemi, co sprawia, iż nie muszą przyjmować innego pokarmu, czy polować.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - drewno z ich ciała

Gatunek - Mantikora
Opis - Mantikora jest potężną, mierzącą do 3 metrów, czworonożną bestią. Wielkością i gabarytami przypomina dużego konia bojowego. Bestia jest zlepkiem części różnych zwierząt. Umięśnione, potężne cielsko lwa z długim ogonem skorpiona, a ponadto z ogromnymi skrzydłami o wyglądzie skrzydeł nietoperza. Masywny lwi korpus pokryty jest grubą sierścią koloru żółtego lub brązowego, czasami zdobiony cętkami lub pręgami w kolorze czarnym. Ogólnie jest to bestia bardzo groźna, zabija szybko, cicho, ale najgorsze jest to, że jest bardzo mściwa i upierdliwa.
Funkcjonalność - nieliczni próbowali oswajać te zwierzęta, nigdy do końca się nie udało
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skóra, jad lub cały kolec jadowy

http://babskiswiat.net/uploads/monthly_08_2007/post-168-13818386197629.jpgGatunek - Gryf
Opis - Gryfy to stwory o ciele lwa i głowie, przednich łapach oraz skrzydłach orła. Wyostrzone zmysły i budowa ciała czynią z nich doskonałych łowców i niebezpieczne stworzenie. Ich główną bronią są ostre szpony i potężny dziób.
Funkcjonalność - można je oswoić, wyrośnięte sztuki nadają się na wierzchowce
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - pióra, głównie lotki, szpony





http://wiki.kf2.pl/images/f/f6/Panteros.jpgGatunek - Panteros
Opis - Drapieżnik wielkości dorosłego wilka, choć cielsko dłuższe i bardziej smukłe, kształtami rzeźbionych mięśni zdobione. Widać jaka szybkość i zwinność od niego bije, każdy ruch czy nawet drgnięcie jakby pod ciągłą kontrolą było. Spięty i gotowy do ataku, skoczyć, pochwycić i wbić szpony, zanurzając ostre kły w geście triumfu. Pokryty sierścią krótką, a kolory jej w rdzawo brązowe przechodzą, choć tylko na grzbiecie, łbie i ogonie długim. Reszta barwy jaśniejszej, niczym spalona słońcem ziemia. Uszy postawione ku górze z kikutami dziwnymi, drażniącymi słuch, gdy niebezpieczeństwo się zbliża. Bestie lubią bliskość wody, choć z kąpieli korzystają rzadko. Wolą wytarzać swe futro w porannej rosie, gdy wschód słońca nastaje i czas polowania nadchodzi. Rankiem i gdy mrok się zbliża, korzystając z nieuwagi swych ofiar, rozpoczynają łowy.
Funkcjonalność - można je oswoić
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skór, szpony

http://wiki.kf2.pl/images/0/05/Pentagryf.jpgGatunek - Pentagryf
Opis - Pentagryf to sporych rozmiarów bestia przypominająca gryfa o pięciu końskich łbach. Zęby są ostro zakończone co ułatwia rozdrabnianie mięsa. Gdy pentagryf stoi wyprostowany, wszystkie pięć głów znajduje się na równej wysokości, każda z nich może atakować czy obracać się w dowolnym kierunku na raz. Ułatwia to kreaturze walkę i obserwację otoczenia. Ogon jest podobny do gadziego.Pentagryfy należą do długowiecznych stworzeń, osiągając kilkaset lat żywotności. Pióra pentagryfa stosowane są do wyrobu najznakomitszych strzał, a rogi z pięciu głów to elementy zdobnicze królewskich komnat. Zmielone szpony wraz z zębami są poszukiwanym specyfikiem kojącym rany zadane od miecza. Monstrum posiada bowiem aż pięć serc, które bez problemu powodują akceleracje ruchów skrzydeł. Po takiej obronie bestia wbrew pozorom nie jest wycieńczona. Serca mogą uleczyć część ran, a monstrum nadal jest groźne.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - krew, pióra, szpony

http://wiki.kf2.pl/images/9/98/Kierwa.jpgGatunek - Kierwa
Opis - A może być dumnym, gdyż natura naprawdę chojnie go obdarzyła. wielkim, czworonożnym stworem, którego wzrost w momencie gdy stanie na dwóch nogach dochodzi nawet do 4 metrów. Jego grube kończyny mogą sprawiać mylne wrażenie, że ciężko jest się przebić przez zwały jego skóry. Jednak ci, którzy przetrwali walkę z nim, ostro zaprzeczają - to są mięśnie, pozwalające poruszać się potworowi ze sporą jak na jego rozmiary szybkością, doskakiwać do ofiary z odległości co najmniej dziesięciu kroków i przede wszystkim uderzać w nią z wielką siłą. Skóra zaś, choć niezwykle twarda i zapewniająca mięśniom należytą ochronę, jest też bardzo cienka, co pozwala kierwie w znacznie mniejszym stopniu odczuwać działanie wysokiej temperatury. Charakterystyczny dla jego wyglądu kierwy jest też ogon, pomagający utrzymać jej równowagę, ostre, wielkie szpony, a także rogi, występujące zarówno po obu stronach jego grzbietu, jak i na potwornym, czterookim łbie, budzącym strach w sercu niejednego wojownika. Potwór ten nienawidzi obcych na swoim terytorium, nie licząc właśnie jego pobratymców płci odmiennej. Dzięki swej muskularnej budowie błyskawicznie doskakuje do ofiary, by potem ostrym szponem, rogami lub po prostu uderzeniem łapy, pozbawić ją życia. Jest więc wielkim, szybkim i potężnym monstrum.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skóra, rogi

http://wiki.kf2.pl/images/b/b7/Smokornica.jpgGatunek -Smokornica
Opis - Smokornica to sporej wielkości jaszczurowate monstrum, dostojnie wyglądający gad o długości cielska sięgającej wraz z ośmiornicowtym ogonem nawet pięciu metrów. Większość ciała pokrywają łuskowate kawałki pancernego zrogowacenia, przybierające barwy zieleni morza. Przez grzbiet ciągnie się rogowe zgrubienie, a jego grubość i wielkość świadczy o wieku kreatury, pozycji w stadzie i sile jaka w nim drzemie. Odżywiają się solą, zarówno morską, jak i w pokładach, jakie drzemią w ciałach żywych istot. To dla tego życiodajnego minerału zdolne są do zabijania i poświęceń. Z oceanicznego skarbca odsysają sól, która wykorzystywana jest do stworzenia naturalnej broni, jakim jest jad, wytwarzany przez te gady. Atakują najpierw szponami, próbując osaczyć pojedynczego przeciwnika. Gdy ten osłabnie, wyczerpany ciągłym kąsaniem pazur, następuje próba wstrzyknięcia jadu. Mimo wielkiego niebezpieczeństwa jakim są bestie, nie brakuje śmiałków szukających prawdziwych wyzwań. Ceniona jest łuska tych stworzeń, która pod okiem doświadczonego kowala, posłużyć może jako materiał na trudną do przebicia zbroję.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - łuski, jad

http://wiki.kf2.pl/images/f/f5/Smoverna.jpgGatunek - Smoverna
Opis - Smoverny to olbrzymie latające gady, jedne z najdzikszych i najbardziej niebezpiecznych drapieżników. Olbrzymia masa, sięgająca ośmiu ton, świadczy o drzemiących w bestii pokładach siły i wytrzymałości. Drapieżnik wyspecjalizował umiejętność echolokacji i mimo całkowitej ślepoty, doskonale radzą sobie w walce o przetrwanie gatunku. Na niedługiej szyi znajduje się obrzydliwie wyglądający łeb. Jest jak koszmar ze snów, pozbawiony oczu, a jego prostota budowy, połączona z wielką zębatą paszczą, wywołuje dreszcze i budzi u żywych istot strach. Szczęki otwierają się bardzo szeroko, a ich kośćce nie są ze sobą połączone, co pozwala na połykanie ofiar w całości. Bestia należy do samotników, nie tolerując na kontrolowanym przez siebie obszarze osobników tego samego gatunku. Dotyczy to samców, samic i młodych, które się usamodzielniły.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - błony skrzydeł

http://wiki.kf2.pl/images/3/3c/Koralion.jpgGatunek - Karolion
Opis - Na pierwszy rzut oka wygląda jak ogromna koralowa wyspa, która usytuowana jest na grzbiecie żółwia o głowie lwa. Dziewiczy atol porośnięty jest tropikalną roślinnością, która tworzy na plecach potwora niewielki ekosystem ściśle powiązany z koralionem. Należy do długowiecznych stworzeń osiągając nawet tysiąc lat życia, a jego ciało rośnie cały czas. Warto wspomnieć o jego naturalnej odporności na zaklęcia, które związane są ze szkołą magii żywiołów. Bestia, dzięki bardzo grubej skórze, potrafi przyjąć wiele ataków, zarówno mechanicznych jak i magicznych.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - włosy z grzywy, skóra, krew - ma działanie natymagiczne

http://wiki.kf2.pl/images/0/00/Levi.jpgGatunek - Lewiatan
Opis - Lewiatan to ogromny wąż morski, a ciało jego pokrywa twarda i śliska niebiesko-zielona łuska. Zakończeniem długiego na 25m cielska jest olbrzymia głowa, która wyrasta z wężowego korpusu bestii. Posiada ona ogromne, wyłupiaste i świecące w kolorze żółci oczy. Paszcza uzbrojona jest w dwa rzędy ostrych, jak brzytwa zębów, którymi lewiatan potrafi atakować nawet kadłuby statków, a połkniecie w całości człowieka nie sprawia jej żadnego trudu. Lewiatan nie posiada skrzeli to tez, co jakiś czas zmuszony jest wynurzać się na powierzchnię w celu zaczerpnięcia powietrza. Lewiatan jest zmorą żeglarzy - żywiąc się ich mięsem nie stroni od ataków na przypadkowo napotkane jednostki pływające. Wykorzystuje swą szybkość i siłę w wodzie, by znienacka podpłynąć blisko okrętu, a następnie unieść go w górę swym wielkim cielskiem. Wywrotka statku jest nieunikniona, a załoga staje się łupem potwora. Lewiatan posiada jednak i wadę - nie wiadomo czemu odstrasza go nadmierna ilość skumulowanej wiązki czerwonego światła.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - łuski, gałki oczne - zawierają fluorescencyjny płyn

http://wiki.kf2.pl/images/f/f6/Otonada.jpgGatunek - Otonada
Opis - Inna, zwyczajowa nazwa Otonady to smocza ważka. Otonady to nic innego jak połączenie węża z latającym owadem. Bestia charakteryzuje się wydłużonym, beznogim ciałem, które pokryte jest drobną łuską.Wewnątrz jamy znajdują się drobne zęby, przypominające igły, są one w stanie w mgnieniu oka rozszarpać skórę człowieka. Są bardzo niebezpieczne, żywią się mięsem i choć atakują zazwyczaj małe ssaki, to nie zawahają się zaatakować nawet dobrze uzbrojoną grupę podróżników. Atakują błyskawicznie i agresywnie. Najpierw obdzierają przeciwnika z skóry, a potem dobierają się do mięsa. Otonady szczególnie boją się ognia, wystarczy odpalić pochodnię albo spleść prosty czar, bazujący na ogniu, aby je wystraszyć
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skóra wraz z łuskami


http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130614005106/dragonage/images/7/75/Halla_concept.jpgGatunek - Halla
Opis -  Istoty przypominają jelenie, są jednak o wiele bardziej niezwykłe. Są dumne, inteligentne i niezwykle sprawne fizycznie. Rozumieją to, co się do nich mówi i zawsze trafnie oceniają inne istoty. Pochodzą z Zielonych Królestw. Kiedyś były przyjaciółmi elfów. Woziły ich na swoich grzbietach, ciągnęły powozy, a oni otaczali je za to opieką. Ale ten świat nie był dla nich zbyt przyjazny, są one bowiem bardzo wrażliwe i magia demonów źle na nie działała. Podczas wojny z demonami, elfy wypuściły halle, każąc im szukać nowego domu. Nie chcieli, by te stworzenia zginęły, a to im groziło. Do dzisiaj przeżyło ich niewiele, dlatego elfy starają się szanować i dbać o pozostałych na wolności, starych przyjaciół.
Funkcjonalność - obłaskawić mogą je tylko elfy lub driady, mogą być wierzchowcami i zwierzętami pociągowymi
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - rogi, skóra


http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2013/213/b/b/unicorn_by_meganmissfit-d6g4kek.jpgGatunek - Biały jednorożec
Opis - Najpowszechniej występująca rasa jednorożców, obdarzona niezwykłymi umiejętnościami korzystania z białej magii. Są ciągle zagrożone, gdyż niemal wszystko z ich ciała i duszy może zapewnić spore korzyści. Na szczęście dla nich, demony nie potrafią ich tropić, a klątwa spoczywająca na zabójcy jednorożca odstrasza potencjalnych łowców.
Funkcjonalność - nadają się na wierzchowce, obłaskawić je mogą tylko istoty posiadające w sobie biała magię
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - róg, włosie, skóra, krew


http://th04.deviantart.net/fs71/PRE/f/2013/120/2/b/black_mountain_unicorn_by_sandara-d63khjs.jpgGatunek - Jednorożec górski
Opis - rasa jednorożca pozbawiona magicznych zdolności i przystosowana do ciężkich warunków życia panujących w górach. Niektórzy uważają, że brak mocy i czarna barwa to klątwa nałożona na zwierzęta. Tylko co to może oznaczać...?
Funkcjonalność - nadają się na wierzchowce oraz zwierzęta pociągowe
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - róg, włosie, skóra, krew


http://fc00.deviantart.net/fs71/f/2013/267/5/c/spellheart_chimera_by_velinov-d6nrilw.jpgGatunek - Horg'Arkiel
Opis - Jedna z ras wypaczonych przez demoniczne moce. Zwierzęta te nie słyną ze sprytu ani zdolności, ale są wyjątkowo silne i trudno zadać im jakiekolwiek poważniejsze obrażenia. Atakują wszystko, co mają w zasięgu wzroku prócz demonów i ich pochodnych. 
Funkcjonalność - nadają się na wierzchowce, obłaskawić je mogą tylko istoty posiadające w sobie czarną magię
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - rogi, pióra



http://th07.deviantart.net/fs71/PRE/f/2013/323/f/8/dragon_bird_by_therafa-d6uw7po.jpgImię - Ariel
Gatunek - Smok-Anioł

Opis - Jedyny w swoim rodzaju zdziczały smok pobłogosławiony przez anioły. Zamieszkuje Karinizal, gdzie jest pilnie strzeżony przez oddziały serafinów. Straż bywa jednak myląca, gdyż gad potrafi sam doskonale się obronić.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - pióra





http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2012/361/3/d/protector_by_woari-d5pcrv1.pngGatunek - Cerber
Opis - Nieumęczony i nieustraszony. Strzeże przejścia do piekieł w Karvasis. Wbrew opowiadaniom, nie można go uśpić melodyjką - każdy łeb preferuje co innego... 
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - pazury, krew, ślina


http://c.wrzuta.pl/wi8005/d10f3573001d040a4b043719/zebaty_smokGatunek - Smoki niższe
Opis - Są zdziczałymi krewnymi smoków. Co prawda inteligentniejsze od wiwern, ale przez to bardziej niebezpieczne. Mogą mieć różne rozmiary, kształty oraz umaszczenie. Większość pokryw łuska, choć zdarzają się sztuki całkowicie, lub częściowo, pokryte piórami, czy nawet futrem. Część z nich ma wrażliwość magiczną i potrafi używać prostej magii, inne bywają jadowite. Część z nich posiada skrzydła i zdolność lotu, inne mogą żyć nawet pod ziemią, zależy to od żywiołu z jakim są powiązane.
Funkcjonalność - mogą być oswojone, wyrośnięte sztuki mogą służyć jako wierzchowce
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - łuski, kości, pióra, jad, krew



http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2013/069/0/e/qilinrequest_by_arktoss-d5xmlf0.pngGatunek - Yi Sang
Opis - żyje we wszystkich lasach gdzie znajduje się biała magia. Wiedzie samotniczy tryb życia choć młode widywane są z matkami do puki nie dojrzeją i jej nie opuszczą. Ich wysokość waha się od 180 cm do 230 centymetrów w kłębie. Posiadają moc leczenia i mają łagodne usposobienie. Zawsze od walki wolą ucieczkę. Jednak wielu poluje na nie ze względu na cenne trofea i składniki które można uzyskać z ich ciał.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - rogi, racice, oczy, krew, niektóre organy wewnętrzne, skóra, włosie, rogi



http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2010/099/d/7/Wind_on_Fire_by_Tikall.jpgGatunek - Smokoperz
Opis - Wielkie jaszczury za dnia ukrywające się głęboko w górskich jaskiniach, a w nocy polujące na nieostrożnych podróżnych i inne wielkie bestie. Nie mają oporów przed pożarciem swego pobratymca, a nawet swoich jaj i już wyklutego potomstwa. Choć mają oczy to są zupełnie ślepe i tak jak nietoperze polegają na słuchu, a rzadziej na węchu. Większość ich długiego ciała pokrywa łuska z której można zrobić bardzo twardy i lekki pancerz. Ich słabymi punktami są nieosłonięty brzuch i wnętrze pyska które zazwyczaj widzi umierający. Wnętrze pyska zawiera również miliony groźnych bakterii więc lepiej się do niego nie zbliżać jako, że kontakt z ich śliną skończy się bardzo bolesną śmiercią.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - łuski, ślina, krew, pazury, oczy, zęby, jęzor i niektóre organy wewnętrzne, wąsy, włosie


http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2011/015/f/b/luftsang_by_nraminhos-d36ytry.jpgGatunek - Luftsang
Opis - nie posiada żadnych szczególnych mocy. Ma około 20 cm wielkości i atakuje wielkimi, łapami zakończonymi zębatymi kosami. Są bardzo drażliwe i często można je spotkać w rojach. Mimo iż maja paskudny wygląd to ich mięso zawiera wiele białka i składników odżywczych. Żyją i wyłącznie na wielkich moczarach i w lesie Duala.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - przeźroczyste skrzydełka, fragmenty ciała, a nawet cały Luftsang, oczy, przednie odnóża - można użyć jako prowizoryczne nożyki



http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2010/103/b/0/giant_Amphibious_War_Beast_by_nraminhos.jpgGatunek - Amphibious (zwany również jaszczurzą orką)
Opis - wielka bestia zdolna się poruszać zarówno w wodzie jak i na lądzie. Żyją na terenach obfitych w wodę. Zazwyczaj są to morza, oceany, rzadziej jeziora i zatoki. W swoim wnętrzu posiada wielki wór w którym magazynuje wodę. Jest wszystkożerna i nie pogardzi nawet padliną. Nie sprowokowany nie zaatakuje chyba, że samicy towarzyszy młode. Służą też jako wierzchowce najczęściej dla Elfów, Syren, D'Jinów, Drowów, Spectratia, Nieumarłych i Walkirii.
Funkcjonalność - mogą służyć jako wierzchowiec, zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - płetwy, pazury i organy wewnętrzne, a raczej ich fragmenty, wór magazynujący wodę, sadło, mleko



http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2011/353/3/8/jackguars_by_katepfeilschiefter-d4jloig.jpgGatunek - Królikoguary
Opis - Żyją na Goderze. Bez problemu są w stanie znaleźć wodę i pożywienie. Są szybkie, zwinne i skoczne, a dzięki długim uszom mają doskonały słuch. Ich pyski podobne do króliczych wyglądają na łagodne, ale nie dajcie się zwieść. Żywią się głównie mięsem, choć po odpowiednim szkoleniu da się ich dosiąść. Gdy nie są głodne zazwyczaj ociekają przed przeciwnikiem i tyle je widział. Trzeba sprytu by je schwytać więc niewiele jest oswojonych osobników z tego gatunku.
Funkcjonalność - wierzchowce
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - uszy, ogony, pazury, zęby, ścięgna, łapy-  ponoć przynoszą szczęście



Gatunek - Yukifusa (zw. również psimi zwłokami lub piekielnym psem)
Opis - tę bestię otacza niesamowity smród padliny dlatego łatwo wyczuć, czy nie czai się w pobliżu. Te bestie rodzą się gdy jakiś czarnoksiężnik ożywia psie zwłoki. Dzięki temu zyskują niesamowitą siłę, a z ich pysków często zamiast śliny wypływa podobna do lawy ciecz o bardzo wysokiej temperaturze. Ich oczy są czerwone, czasami czarne. Bezwzględnie wypełniają polecenia swego pana, a wobec wszystkich innych zachowują się bardzo agresywnie i bez zastanowienia atakują. Najczęściej strzegą skarbów lub samego właściciela. Znaleźć je można w pobliżu czarnoksiężników i na cmentarzach.
Funkcjonalność - sługa/strażnik
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - ślina



http://th06.deviantart.net/fs71/PRE/i/2012/027/9/2/bandersnatch_by_daveallsop-d4nqvsh.jpgGatunek - Warg
Opis - jego szczęki cechują się tym, ze są jednymi z największą siłą nacisku. Bez trudu jest nimi w stanie miażdżyć skały, czy drzewa, a czaszki i karki innych zwierząt nie są dla nich wyzwaniem. Zabije każdego intruza na swoim terytorium. Wyjątkiem są gody mające miejsce dwa razy do roku. W tedy samice pozwalają wejść na swoje terytoria potencjalnym partnerom. Występują w Lasie Mięsożernych Quiss,
Funkcjonalność - brak, choć niektórzy szaleńcy próbowali je oswajać
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - zęby, oczy, pazury, kolce, skóra



Gatunek - Abolethy
Opis - potrafią lewitować nisko nad ziemią i doskonale widzą w nocy. W pysku mają tysiące ostrych zębów jednak nie używają ich by przeżuwać mięso, a po to by ofiara nie wymknęła im się i nie uciekła. połykają ją w całości. Występują tylko i wyłącznie w lesie Duala.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - zęby, kości, błony i oczy



http://fc06.deviantart.net/fs49/f/2009/156/6/c/Another_Bulette_by_BenWootten.jpgGatunek - Molelozaur
Opis - pancerna czaszka chroni go przed atakami z przodu. Większość czasu jednak spędza pod ziemią gdzie kopie tunele swoimi przednimi łapami wyposażonymi w ostre szpony i przypominającymi wielkie łopaty. Atakują z podziemi i wciągają ofiary do tuneli gdzie je później pożerają. Występują w Lesie Duala, rzadziej w lesie Arkiess.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - oczy i jęzory, płyty pancerza, pazury, łby




http://fc02.deviantart.net/fs49/f/2009/156/8/5/Owl_Bear_by_BenWootten.jpgGatunek - Sowodźwiedź
Opis - posiada siłę równą lub nawet większą niż dziesięciu ludzi. Jego dziób jest bardzo twardy i mocny, a gęste futro i pióra chronią go przed obrażeniami zadawanymi przez łuki, kusze, dzidy itp. Jedynym wyjściem jest zaatakować go w grupie toporami, mieczami i młotami. Najbardziej boi się ognia który z łatwością trawi jego futro i pióra. Bardzo łatwo go rozjuszyć samą swoją obecnością więc lepiej się do niego nie zbliżać.
Funkcjonalność - brak, choć zdarzają się sztuki częściowo oswojone
Składniki alchemiczne - dziób, pazury, oczy



http://fc03.deviantart.net/fs47/f/2009/182/b/9/Giant_Crocodile_for_Paizo_by_MichaelJaecks.jpgGatunek - Krokodyl gigant
Opis - nie posiada żadnych mocy tak jak jego mniejszy krewniak krokodyl. To co je różni to siła i wielkość. Żyje na bagnach inie pogardzi mięsem, czy padliną. Atakuje wszystko co zbliży się do brzegu wody.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skóra




http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2012/121/2/6/black_griffon_by_devburmak-d4y6gkh.jpgGatunek - Mroczny Gryf
Opis - potrafi oczywiście latać i atakuje wszystko co znajdzie się w polu jego widzenia. Jest to gatunek skażony czarną magią. Nie da się na nich latać, czy ich oswoić i lepiej dać w długą od razu po zobaczeniu tej bestii. Pochodzi z lasu Dual, ale przenosi się też na inne tereny.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - pióra, pazury, oczy, skóra



http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2012/324/6/5/mohog_by_gorrem-d5lng5p.jpgGatunek - Mohog
Opis - Jego czerwona skóra jest bardzo twarda i szorstka. Ma bardzo twardą czaszkę dzięki której może skruszyć głazy szarżując na nie. Jego nogi na końcu pokryte są grubym, stwardniałym naskórkiem, a na środku szerokiego ryja ma wielki róg. Atakuje wszystko włącznie z drzewami i skałami. Polega głównie na węchu i pomimo jego wyglądu ma bardzo smaczne mięso. Żyje w okolicy wulkanów, a czasami nawet w ich wnętrzu oraz w lesie Duala.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - kostny naskórek, kolce i róg, skóra



http://th00.deviantart.net/fs70/PRE/f/2011/343/8/f/8fad04a6491f142964a33c8b79feb036-d4iamif.jpgGatunek - Smokolew
Opis - Kolejny efekt wybuchów magicznych. Jego ciało jest pokryte łuskami i gdzieniegdzie futrem. Jest bardzo agresywny, ale leniwy i zazwyczaj pozwala przejść blisko siebie, byleby nie za blisko. Pochodzi z lasu Duala, ale czasami zapuszcza się na inne tereny. Jest bardzo wytrzymały.
Funkcjonalność - podobno można go oswoić
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - oczy, łuski



http://th00.deviantart.net/fs70/PRE/f/2011/103/0/3/aiju___gyromancer_by_kunkka-d3dwlpr.jpgGatunek - Aiju
Opis - jest bardzo tajemniczą istotą. Nie wiadomo zbyt wiele na jego temat, a wszystko co jest zapisane w bestiaruszach to w większości wymysły i przypuszczenia. Wielu badaczy zapłaci fortunę za jakieś prawdziwe informacje o nim i dowód w postaci np. jego rogu, a jeszcze więcej zapłacą bogacze za żywego lub nawet martwego osobnika tej rasy. Żyją wyłącznie w lesie Duala.
Funkcjonalność - nieznana
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - nieznane





http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/f/2011/103/c/7/rivel_wolflord___gyromancer_by_kunkka-d3dwlmu.jpgGatunek - Wilk bojowy
Opis - Bestia owiana tajemnicą podobnie jak Aiju. Wiadomo jedynie iż posiada wielką siłę i jest bardzo szybki oraz zwinny.
Funkcjonalność - nieznana, choć jego rozmiary wskazują, że można używać ich jako wierzchowców
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - nieznane







http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2010/081/8/0/Creature___Nohalian_by_Cloister.jpgImię - Nohalian
Gatunek - Nohalian
Opis - Nohalian jest byłym zwierzątkiem podróżnika Duala, który zostawił go tam po tym jak zmienił go wybuch magii na terenie lasu. Podobno niewiele się zmienił poza tym iż urósł i nabrał magicznych zdolności. Jednak kto wie ile z tego prawdy. Nohalian porusza się wzdłuż żył magii znajdujących się pod ziemią i pochłania jej część. Niewiele wiadomo na temat jego zachowania.
Funkcjonalność - towarzysz
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - nieznane




http://fc08.deviantart.net/fs19/f/2007/298/f/1/Creature_piece_by_davidsdoodles.jpgGatunek - Niedziediobak jaskiniowy
Opis - Chodzi ociężale, ale uderzenie jego ogona, czy przednich łap jest potężne i może połamać kości. Pomimo jego wyglądu z zapisków Duala potwierdzono informację, iż jego mięso jest bardzo pyszne. Zwłaszcza dobrze przyrządzone z przyprawami i warzywami. Zamieszkuje groty i jaskinie w głębi lasu Duala.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - śluz, tłuszcz



http://fc07.deviantart.net/fs28/f/2008/093/b/0/b0f18dec73514527.jpgGatunek - Nienazwany
Opis - niewielka wzmianka o tym stworzeniu z zapisków Duala i rysunek. Szczęściarz, który go schwyta i przywiezie żywego, lub nawet martwego otrzyma wysokie wynagrodzenie i zaszczyt nazwania gatunku tego stworzenia. Żyje w lesie Duala.
Funkcjonalność - nieznana
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - nieznane




http://fc00.deviantart.net/fs51/f/2009/313/6/1/61d7a9b20da1fe489a54aac7a183a2fb.jpgGatunek - Zębacz
Opis - nieduże stworzenia dorastające do metra wysokości, biegają w niedużych grupach do sześciu osobników. Są szybkie i zwinne, najciekawsze są jednak ich zęby, które mają taki kształt i wytrzymałość, że potrafią przeciąć wszystko, od ciała po twarde drewno.
Funkcjonalność - brak
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - zęby, z których wytwarza się groty strzał.



http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2012/267/b/6/b67a0e2f034ccfb3a73d301e11f4fdea-d5fs625.jpgGatunek - Tranquil
Opis - to stworzenie można znaleźć prawie wszędzie gdzie jest obfitość zieleniny i wody. Jest to łagodne i nieszkodliwe stworzenie, a zachowaniem bardzo przypomina krowy.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna. Można hodować jak krowę.
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skóra, rogi, mięso, mleko


http://th01.deviantart.net/fs70/PRE/f/2013/024/9/f/fulfilling_the_oath_by_starhorse-d5s0pxh.jpgGatunek - Leśne jednorogi
Opis - Żyją w gęstych lasach i puszczach. Są bardzo płochliwe i zwinne. Samice różnią się od samców ubarwieniem i wielkością. Ubarwienie samic ma ciemne odcienie i są mniejsze podczas gdy samce maja ubarwienie jasne, ich szyje okala rudawa grzywa jak u lwa i są o wiele masywniejsze.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - rogi, skóry, mięso


http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2013/078/5/8/prita_antlered_adult_concept_by_sighthoundlady-d5ykcfh.pngGatunek - Glow
Opis - łagodne i spokojne zwierzęta z rodziny jeleniowatych. Potrafią wyczuć jakie ktoś ma do nich nastawienie i puki nie wyczują złych intencji względem siebie nie uciekną. Samce są większe od samic i w przeciwieństwie do nich mają poroże oraz maja bardziej nasycone kolory futra. Niektóre dają się nawet dosiadać.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna/wierzchowiec
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - rogi, skóry, mięso





http://th08.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/308/a/e/it_s_angels_for_breakfast_by_haitta-d6t1cvn.pngGatunek - Mięsożerne jelenie
Opis - Nie różnią się prawie niczym od zwykłych jeleni poza tym, że jedzą, no właśnie, mięso i są dość agresywne. Żywią się główne padliną. Jednak czmychają w popłochu wyczuwając silniejszego drapieżnika.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - rogi, kły, skóry




http://th07.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/302/9/8/into_h_e_a_v_e_n_by_noshik-d6sawqs.pngGatunek - Sarna duch lub Niebiańska sarna
Opis - Bardo rzadkie zwierzę, choć widziało je wiele osób. Niestety trudno je znaleźć, bo pojawiają się i znikają jak duchy. Jednak w przeciwieństwie do duchów są jak najbardziej materialne i bardzo płochliwe oraz sprytne. Ich sierść zawsze ma śnieżnobiały kolor więc wielu dziwi się iż można zgubić ją w lesie gdy na przykład jest jesień bądź wiosna. Z tyłu łba i z ogona wyrastają im długi białe pióra co jest bardzo niezwykłe jako, iż to pełnokrwisty ssak. Wielu handlarzy sprzedaje ich krew jako lek lub nawet narkotyk.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skóry, rogi, pióra, krew



http://fc08.deviantart.net/fs46/f/2009/194/8/8/8826e8da38a7edad0b61e4d519788ea5.jpgGatunek - Dzik
Opis - Pospolity wszystkożerca występujący w każdym lesie. Często wychodzą z gęstwin na pola i pastwiska, niejednokrotnie niszcząc uprawy, a nawet atakując ludzi. Przeważnie żywią się roślinnością i wykopanymi z ziemi bulwami i kłączami, ale nie pogardzą padliną czy robactwem. Są agresywne i szarżują na wszystko co stanie im na drodze. Szczególnie groźne są lochy z młodymi i knury w okresie rozrodu.
Funkcjonalność - zwierzyna łowna, gnomy czasami dosiadają wyrośniętych sztuk.
Składniki alchemiczne/rzemieślnicze - skóra, kły oraz mięso







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz